Alle fakturaer til Søndre Land kommune skal sendes elektronisk i standardformatet elektronisk handelsformat (EHF). Unntaksvis kan fakturaer sendes på e-post etter avtale. Rett mottaker er alltid Søndre Land kommune, ikke en enhet/avdeling.
Krav til faktura
Fakturaen skal alltid tilfredsstille de til enhver tid gjeldende lover og forskrifter. Betalingsbetingelser: Netto pr. 30 dager
- Angivelse / dokumentasjon av leverte varer og tjenester.
- Fullstendig varenummer / artikkelnummer på den enkelte varelinje
- Partene bærer selv sine egne kostnader ved bruk av elektronisk faktura.
- Alle fakturaer skal innehold referanse til intern mottaker i Søndre Land kommune. Referansen får du av bestiller og skal stå i feltet «Deres ref:»
- Kreditnota skal referere til hvilket fakturanummer som kreditnotaen gjelder
Les mer om EHF-formatet hos Difi.
Fakturaadresse
Alle fakturaer skal sendes elektronisk til følgende EHF-adresser:
- Vårt referansenummer: 961381630
- Dersom faktura må sendes på e-post skal dette skje etter avtale og sendes til fakturamottak@sondre-land.kommune.no
- Fakturaadresse: Søndre Land kommune, Hovsbakken 1, 2860 HOV
Kontakt oss
Har du spørsmål, ta kontakt med økonomiavdelingen i kommunen.
- Send en e-post til okonomi@sondre-land.kommune.no
Publisert: 08.03.2025 13.11.34
Sist endret: 10.03.2025 10.19