Ingen nye smittede i Søndre Land siste uke - 33 personer vaksinert

Ingen nye smittede i Søndre Land siste uke

Det er ingen nye smittetilfeller i Søndre Land siste uke.

Siste melding om smitte er fra 7.januar. Vedkommende som ble smittet da er ferdig med sin isolasjon 17.januar.

38 personer fra Søndre Land har vært innom teststasjonen på Odnes denne uken. Noen kommunalt ansatte er i karantene i påvente av testsvar.

Vaksinering
33 personer er vaksinert på Hovli denne uke. Første og andre etasje på Hovli samt eldresenteret er dermed ferdig med første vaksinasjonsrunde. Overskytende vaksine i hetteglassene denne uken (4 doser) ble gitt til kritisk helsepersonell. Vaksineringen var vellykket. Neste uke får vi bare 4 nye hetteglass med 6-7 doser i hvert glass. Deretter starter vaksinering runde to av de som fikk vaksine i første uke.

I begynnelsen av februar er det meldt at vi får større mengder med vaksine og kan begynne «massevaksinering».

Vi følger prioriteringslisten fra Folkehelseinstituttet. Vi vil etterhvert begynne å kalle inn personer i prioriteringsgruppe 2 og 3. Den enkelte vil bli kontaktet med noen dagers forvarsel. Du trenger ikke ta kontakt med oss i kommunen eller fastlegen.

Les mer her: https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/hvem-kan-fa-koronavaksine/

Publisert: 15.01.2021 14.47.25