Fagdag "Fram i Skoa"

4. september møttes rundt 40 deltakere til tredje samling i Fram i Skoa prosjektet. Gjennom prosjektet jobbes det aktivt med å finne gode løsninger for det alt for høye utenforskapet blant unge i Land-kommunene.

Foruten gode diskusjoner blant deltakere fikk vi inspirerende innlegg fra Mette Sønderskov ved Høgskolen i Innlandet om hvordan det kan jobbes mer styrkebasert i tjenesteutvikling. Det gjøres veldig mye bra i kommunene våre, men er vi egentlig flinke nok til å løfte fram det som virker og bygge videre på det?

Eli Blakstad, statssekretær i barne- og familiedepartementet deltok også. Hun var lydhør for innspill fra deltakerne om hva en på nasjonalt nivå kan gjøre. Sentrale oppfordringer som ble sendt med inn igjen til Stortinget var blant annet behov for forutsigbarhet i finansieringsordninger og at satsninger som den nasjonale ungdomsgarantien tilføres tilstrekkelig ressurser til at NAV og samarbeidspartnere kan gi den tette og skreddersydde oppfølgingen vi ser virker.

40 deltakere hadde møtt fram til tredje samling i Fram i Skoa-prosjektet

Ordfører Ola Tore Dokken Nordre Land, statssekretær Eli Blakstad Barne- og familiedepartementet, Anne Hagenborg, ordfører Søndre Land

Statssekretær Eli Blakstad Barne- og familiedepartementet og Settar Al-Jabri, leder NAV Land

Publisert: 06.09.2024 12.29.19